Klachtenregeling

Van klacht naar oplossing

Bij SIM zorg op maat vinden wij het belangrijk dat u tevreden bent over onze dienstverlening en ons zorgteam. Wij doen ons uiterste best om aan uw verwachtingen te voldoen.Bent u cliënt van SIM en heeft u toch een klacht? Bel ons! Wij maken graag een persoonlijke afspraak met u om samen naar een oplossing te zoeken.

Klachtenprocedure

Bij SIM vinden we het belangrijk dat cliënten blijvend tevreden zijn over onze diensten en medewerkers. Toch kan het voorkomen dat u niet helemaal tevreden bent. Door uw klacht met ons te delen kunnen wij samen met u kijken naar een passende oplossing.

Wat kunt u als cliënt van SIM doen als u een klacht heeft?

Informele klacht

Heeft u een informele klacht?

Bespreek deze dan gerust met onze medewerkers. Zij staan open voor uw opbouwende feedback en willen hiervan leren om onze dienstverlening te verbeteren.

Mondelinge klacht

Wilt uw klacht mondeling bespreken? Volg dan deze stappen:

• Neem contact op met SIM.
• Maak een afspraak voor een gesprek over uw klacht.
• Wij komen naar u toe voor een open en transparant gesprek.
• Daarna bespreken we uw klacht met de betrokken medewerker.
• Samen met de medewerker zoeken we naar een oplossing.
• Wij leggen de oplossing schriftelijk vast en zowel u als de medewerker ontvangt een kopie.
• Na één week nemen we contact met u op om te vragen naar uw tevredenheid over de oplossing.

Schriftelijke klacht

Wilt u liever uw klacht schriftelijk delen? Volg dan deze stappen:

• U kunt uw klacht schriftelijk indienen per post, e-mail of via het klachtenformulier.
• SIM neemt contact met u op voor een afspraak.
• Wij komen naar u toe voor een open en transparant gesprek.
• Daarna bespreken we uw klacht met de betrokken medewerker.
• Samen met de medewerker zoeken we naar een oplossing.
• Wij leggen de oplossing schriftelijk vast en zowel u als de medewerker ontvangt een kopie.
• Na één week nemen we contact met u op om te vragen naar uw tevredenheid over de oplossing.

Wilt u uw klacht met ons delen?